Quest Vitamins on facebook
Vitabiotics on facebook
Home    |    Δελτία τύπου    |    Επικοινωνία    |    Sitemap
Η Εταιρία Προϊόντα Άρθρα & Έρευνες Συνήθεις ερωτήσεις Συμβουλές Σεμινάρια Χάρτης καταστημάτων
This is an example of a HTML caption with a link.
Συστατικά Συμπληρωμάτων
Βιταμίνες
Μέταλλα Απαραίτητα Λιπαρά Οξέα Προβιοτικά Αμινοξέα Ένζυμα Σκόρδο Βότανα Αντιοξειδωτικά Συνένζυμο Q10 Γλυκοσαμίνη Λεκιθίνη Διάφορα Συστατικά

ΘΕΙΑΜΙΝΗ (Β1)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η θειαμίνη είναι επίσης γνωστή ως βιταμίνη B1 και απομονώθηκε πρώτη φορά το 1926 από ρύζι.

ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
Η θειαμίνη είναι μια από τις πιο ευαίσθητες στις περιβαλλοντικές συνθήκες βιταμίνες. Είναι υδατοδιαλυτή και καταστρέφεται με το μαγείρεμα ή την απόψυξη κατεψυγμένων φαγητών. Επίσης, καταστρέφεται ταχέως σε αλκαλικό περιβάλλον (π.χ. διττανθρακικό νάτριο – σόδα) και από το φως. Επιπλέον, το συντηρητικό sulphur dioxide καταστρέφει τη θειαμίνη.

ΔΡΑΣΗ
Η θειαμίνη δρα στο σώμα ως μέρος του συνενζύμου thiamin pyrophosphate. Αυτό το συνένζυμο είναι ζωτικής σημασίας για την απελευθέρωση ενέργειας από τους υδατάνθρακες, τα λίπη και το αλκοόλ.

ΕΛΛΕΙΨΗ
Στο Δυτικό Κόσμο σπανίως συναντάται έλλειψη θειαμίνης. Σοβαρή έλλειψη μπορεί να οδηγήσει σε μπέρι-μπέρι (beri-beri), το οποίο είναι θανατηφόρο αν δεν χορηγηθεί γρήγορα θειαμίνη. Τα συμπτώματα του beri-beri είναι η μυϊκή αδυναμία, η ναυτία, η έλλειψη όρεξης και η κατακράτηση υγρών και οδηγούν σε βλάβες στην καρδιά και τους πνεύμονες.
Μικρότερου μεγέθους ελλείψεις θειαμίνης μπορούν να προκαλέσουν πνευματικές διαταραχές όπως κατάθλιψη, ευερεθιστικότητα, έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης και απώλεια μνήμης. Επίσης, μπορεί να παρατηρηθεί απώλεια βάρους και γαστρεντερικές διαταραχές.

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Ανώτερο ασφαλές επίπεδο για ημερήσιο συμπλήρωμα = 100mg
Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση (Recommended Daily Allowance, RDA) = 1,4mg

ΩΦΕΛΕΙΑ ΛΗΨΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΘΕΙΑΜΙΝΗ
Η θειαμίνη μπορεί να ληφθεί με συμπλήρωμα προκειμένου να αποφευχθεί η πιθανότητα έλλειψης.
Παράγοντες που αυξάνουν τις απαιτήσεις σε θειαμίνη είναι:
• Υψηλή λήψη υδατανθράκων
• Υψηλή κατανάλωση αλκοόλ (1)
• Σωματικό ή πνευματικό στρες (2)
Εντομοαπωθητικό
Η θειαμίνη μπορεί να δράσει αποτελεσματικά ως εντομοαπωθητικό σε ορισμένα άτομα, απαιτούνται όμως μελέτες ελέγχου για να επιβεβαιωθεί ένας τέτοιος ισχυρισμός (1).
Βελτίωση Διάθεσης
Η λήψη θειαμίνης με συμπλήρωμα έχει φανεί ότι μπορεί να βελτιώνει τη διάθεση κάνοντας τους ανθρώπους να νιώθουν πιο νηφάλιοι, ενεργητικοί και με διαύγεια συγκριτικά με εκείνους που δεν παίρνουν συμπλήρωμα με θειαμίνη (3).

ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Μακροχρόνια δια του στόματος λήψη δόσης μέχρι 3000mg θειαμίνης ανά ημέρα δεν έχει προκαλέσει παρενέργειες σε ενήλικες.

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ & ΑΝΤΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Δεν υπάρχουν αντενδείξεις για τη θειαμίνη.

ΠΗΓΕΣ ΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Τρόφιμα

(mg/100g)

Μαγιά

3,1

Εμπλουτισμένα δημητριακά

1,8

Ξηρή σόγια

1,1

Χοιρινή μπριζόλα

0,57

Ρύζι

0,41

Ψωμί ολικής άλεσης

0,34

Μπιζέλια, κατεψυγμένα

0,32

Φιστίκια peanuts, ψημένα

0,23

Ψωμί, λευκό

0,21

Πατάτες

0,2

Κοτόπουλο

0,11

Βοδινό κρέας, μπριζόλα

0,06

Γάλα

0,05

Οι κύριες πηγές θειαμίνης στη διατροφή είναι το ψωμί, τα δημητριακά, οι πατάτες, το γάλα και το κρέας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. "Handbook of Dietary Supplements", Pamela Mason, Blackwell Science, 1995.
2. Romero IA, et al. Early metabolic changes during m-Dinitrobenzene neurotoxicity and the possible role of oxidative stress. Free Radical Biol Med,18;2:311-319, 1995.
3. Benton D, Griffiths R, Haller J. Thiamine supplementation mood and cognitive functioning. Psychopharmacology, 129:66-71, 1997.




Send e-mail | Printer friendly

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ Β
ΘΕΙΑΜΙΝΗ (Β1)
ΡΙΒΟΦΛΑΒΙΝΗ (Β2) ΝΙΑΣΙΝΗ (Β3) ΠΑΝΤΟΘΕΝΙΚΟ ΟΞΥ (Β5) ΠΥΡΙΔΟΞΙΝΗ (Β6) ΚΟΒΑΛΑΜΙΝΗ (Β12) ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ ΒΙΟΤΙΝΗ PABA (ΠΑΡΑ-ΑΜΙΝΟΒΕΝΖΟΪΚΟ ΟΞΥ) ΧΟΛΙΝΗ & ΙΝΟΣΙΤΟΛΗ ΒΙΤΑΜΙΝΗ C ΒΙΤΑΜΙΝΗ D ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ
Wedding Dresses UK
Home  |  Η εταιρία  |  Προϊόντα  |  Συστατικά συμπληρωμάτων  |  Άρθρα & Έρευνες  |  Δελτία τύπου  |  Συνήθεις ερωτήσεις  |  Συμβουλές  |  Επικοινωνία  |  Sitemap
Quest Vitamins on facebook
Vitabiotics on facebook