Quest Vitamins on facebook
Vitabiotics on facebook
Home    |    Δελτία τύπου    |    Επικοινωνία    |    Sitemap
Η Εταιρία Προϊόντα Άρθρα & Έρευνες Συνήθεις ερωτήσεις Συμβουλές Σεμινάρια Χάρτης καταστημάτων
This is an example of a HTML caption with a link.
Συστατικά Συμπληρωμάτων
Βιταμίνες
Μέταλλα Απαραίτητα Λιπαρά Οξέα Προβιοτικά Αμινοξέα Ένζυμα Σκόρδο Βότανα Αντιοξειδωτικά Συνένζυμο Q10 Γλυκοσαμίνη Λεκιθίνη Διάφορα Συστατικά

ΠΥΡΙΔΟΞΙΝΗ (Β6)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η βιταμίνη B6 είναι ένα καλά γνωστό μέλος των υδατοδιαλυτών βιταμινών Β. Εκτός από την πυριδοξίνη υπάρχουν άλλες δύο μορφές Β6, η πυριδοξάλη και η πυριδοξαμίνη. Και οι τρεις αυτές μορφές απαντούν ευρέως σε ζωικές και φυτικές τροφές και έχουν ισοδύναμη δραστικότητα.

ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
Η βιταμίνη B6 αν και είναι αρκετά ανθεκτική στη θερμότητα μπορεί να καταστραφεί με το μαγείρεμα. Επίσης, καταστρέφεται από την έκθεση σε αλκαλικό περιβάλλον ή υπεριώδη ακτινοβολία.

ΔΡΑΣΗ
Η βιταμίνη Β6 μετατρέπεται ταχέως στο σώμα στα συνένζυμα pyridoxal phosphate και pyridoxamine phosphate. Αυτά τα συνένζυμα παίζουν σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών και συμμετέχουν στην παραγωγή ενέργειας, στο μεταβολισμό των λιπών, στη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και στην παραγωγή της αιμογλοβίνης.
Η Β6 εμπλέκεται στη μετατροπή των απαραίτητων λιπαρών οξέων σε προσταγλανδίνες, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση της ορμονικής ισορροπίας. Επίσης, συμβάλλει στη σταθεροποίηση των επιπέδων των υγρών στο σώμα μέσω της εμπλοκής της στην ισορροπία καλίου/νατρίου.

ΕΛΛΕΙΨΗ
Η χορήγηση ενός ανταγωνιστή της βιταμίνης Β6 σε εθελοντές προκάλεσε συμπτώματα όπως σμηγματόρροια γύρω από τα μάτια, τη μύτη και το στόμα. Επιπλέον, παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των λευκών αιμοσφαιρίων και απώλεια της δυνατότητας μετατροπής της τρυπτοφάνης σε νικοτινικό οξύ. Σημειώθηκε επίσης μια μορφή αναιμίας.

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Ανώτερο ασφαλές επίπεδο για ημερήσιο συμπλήρωμα = 200mg
Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση (Recommended Daily Allowance, RDA) = 2mg
Άτομα που λαμβάνουν υψηλές δόσεις πρωτεϊνών χρειάζονται περισσότερο βιταμίνη Β6 στη διατροφή τους.

ΩΦΕΛΕΙΑ ΛΗΨΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ Β6
Αντισυλληπτικά & HRT (θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης)
Για πολλές γυναίκες που παίρνουν αντισυλληπτικά η βιταμίνη Β6 θεωρείται ένα ιδιαίτερα ωφέλιμο συμπλήρωμα επειδή μπορεί να βοηθήσει στη μετρίαση της κατάθλιψης που πολλές φορές συνοδεύει τη λήψη αντισυλληπτικών (1).
Καπνιστές & άτομα που καταναλώνουν συχνά αλκοόλ
Άτομα που καπνίζουν ή καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ θα επωφεληθούν από ένα συμπλήρωμα με βιταμίνη Β6 αφού αυτές οι δύο δραστηριότητες μειώνουν αυτό το θρεπτικό συστατικό (2).
PMS (Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο)
Η λήψη βιταμίνης B6 με συμπλήρωμα μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη για γυναίκες που βιώνουν έντονα το PMS (3). Οι έρευνες σ’ αυτό το πεδίο έχουν αντικρουόμενα αποτελέσματα, αλλά 50-200mg ημερησίως φαίνεται να έχουν γενικά ωφέλιμη δράση. 
Ναυτία
Η βιταμίνη B6 έχει χρησιμοποιηθεί για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ναυτίας και του εμετού λόγω πρωινής αδιαθεσίας (4), έκθεσης στον ήλιο, αγωγής με φάρμακα, αναισθησίας και αδιαθεσίας λόγω ταξιδιού, αλλά δεν είναι πάντα ορατά τα οφέλη.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ
2-7g βιταμίνης B6 την ημέρα μπορεί να προκαλέσουν ανάπτυξη αισθητικής νευροπάθειας (μούδιασμα και κνησμό/μυρμήγκιασμα στα άκρα). Τέτοια συμπτώματα έχουν αναφερθεί και σε γυναίκες που λάμβαναν μόλις 50mg Β6 ημερησίως, αλλά αυτές οι αναφορές είναι αναξιόπιστες. Όλες οι περιπτώσεις περιφερειακής νευροπάθειας εξαφανίστηκαν μέσα σε έξι μήνες από τη διακοπή λήψης της βιταμίνης.

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ & ΑΝΤΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Levodopa
Η βιταμίνη B6 δεν πρέπει να λαμβάνεται μαζί μ’ αυτή τη φαρμακευτική αγωγή για την ασθένεια του Parkinson.
Phenytoin και Phenobarbitone
Αυτά τα αντισπασμωδικά φάρμακα δεν πρέπει να λαμβάνονται μαζί με βιταμίνη Β6.

Συνήθως οι βιταμίνες Β λαμβάνονται όλες μαζί, παρόλα αυτά δεν είναι επιβλαβές να ληφθεί μόνη της βιταμίνη Β6 για ένα συγκεκριμένο σκοπό.

ΠΗΓΕΣ ΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Τρόφιμα

(mg/100g)

Φύτρο σταριού

0,95

Μπανάνες

 0,51

Γαλοπούλα

0,44

Κοτόπουλο

0,29

Ψάρι, λευκό

0,29

Λαχανάκια Βρυξελλών

0,28

Βοδινό κρέας, μπριζόλα

0,27

Πατάτες

 0,25

Ψητά μπιζέλια

0,12

Ψωμί ολική άλεσης

0,12

Μπιζέλια, κατεψυγμένα

0,10

Ψωμί, λευκό

0,07

Πορτοκάλια

0,06

Γάλα

0,06

Οι κύριες πηγές βιταμίνης B6 στη διατροφή είναι οι πατάτες και άλλα λαχανικά, το γάλα και το κρέας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Villegas Salas E. et al, Effect of vitamin B6 on the side effects of a low-dose combined oral contraceptive. Contraception, ,55;4:245-248, 1997.
2, Fonda ML, Vitamin B6 metabolism and binding to proteins in the blood of alcoholic and nonalcoholic men. Alcohol Clin Exp Res,17;6:1171-1178, 1993.
3. Campbell EM et al, Premenstrual symptoms in general practice patients. Prevalence and treatment. J Reprod Med,42;10:637-646, 1997.
4. Erick M, Vitamin B-6 and Ginger in morning sickness. J Am Diet Assoc, 95;4:416, 1995.


Προϊόντα που περιέχουν αυτό το συστατικό:

VITAMIN B6 50mg plus Parsley Leaf Extract
Το Vitamin B6 της Quest περιέχει 50mg βιταμίνης Β6 (πυριδοξίνη) και 12,5mg συνεργιστικό εκχύλισμα φύλλων μαϊντανού που βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών του σώματος. >>
SYNERGISTIC MAGNESIUM 150mg with vitamin B6
Το Synergistic Magnesium 150mg της Quest παρέχει 150mg μαγνησίου μαζί με 5mg βιταμίνης Β6. Το μαγνήσιο που χρησιμοποιείται στη σύνθεση είναι σε χηλική ένωση με αμινοξέα για να μεγιστοποιηθεί η απορρόφηση από τον οργανισμό. >>


Send e-mail | Printer friendly

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ Β ΘΕΙΑΜΙΝΗ (Β1) ΡΙΒΟΦΛΑΒΙΝΗ (Β2) ΝΙΑΣΙΝΗ (Β3) ΠΑΝΤΟΘΕΝΙΚΟ ΟΞΥ (Β5)
ΠΥΡΙΔΟΞΙΝΗ (Β6)
ΚΟΒΑΛΑΜΙΝΗ (Β12) ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ ΒΙΟΤΙΝΗ PABA (ΠΑΡΑ-ΑΜΙΝΟΒΕΝΖΟΪΚΟ ΟΞΥ) ΧΟΛΙΝΗ & ΙΝΟΣΙΤΟΛΗ ΒΙΤΑΜΙΝΗ C ΒΙΤΑΜΙΝΗ D ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ
Wedding Dresses UK
Home  |  Η εταιρία  |  Προϊόντα  |  Συστατικά συμπληρωμάτων  |  Άρθρα & Έρευνες  |  Δελτία τύπου  |  Συνήθεις ερωτήσεις  |  Συμβουλές  |  Επικοινωνία  |  Sitemap
Quest Vitamins on facebook
Vitabiotics on facebook