Quest Vitamins on facebook
Vitabiotics on facebook
Home    |    Δελτία τύπου    |    Επικοινωνία    |    Sitemap
Η Εταιρία Προϊόντα Συστατικά συμπληρωμάτων Άρθρα & Έρευνες Συνήθεις ερωτήσεις Σεμινάρια Χάρτης καταστημάτων
This is an example of a HTML caption with a link.
Συμβουλές υγείας Αποτοξίνωση & Κυτταρική Προστασία Υγεία των Οστών Ενέργεια Καθημερινό Άγχος Υγεία των Ματιών Έντερο & Πέψη Καρδιά & Κυκλοφορικό Ανοσοποιητικό Αρθρώσεις & Μύες Εμμηνόπαυση Τέλεια Ισορροπία Εγκυμοσύνη Υγεία του Δέρματος Έλεγχος Βάρους Γυναικεία Ύγεια
Άτομα 50+
Φλεγμονή & Πόνος
Αρχική  /  Συμβουλές  /  Παραμείνετε Υγιείς μετά τα 50

Παραμείνετε Υγιείς μετά τα 50

Το προσδόκιμο ζωής έχει αυξηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια και πλέον ένας άνθρωπος ηλικίας 50 ετών έχει τη δυνατότητα να ζήσει πολλά ακόμα δημιουργικά χρόνια. Τα όλο και πιο ενεργά άνω των 50 χρόνια παρουσιάζουν ειδικές απαιτήσεις σε θρεπτικά συστατικά για την υποστήριξη της υγείας του καρδιαγγειακού, των οστών, των αρθρώσεων, της νοητικής λειτουργίας, του πεπτικού και των ματιών.
Καθώς μεγαλώνουμε, οι λειτουργίες του οργανισμού γίνονται λιγότερο αποτελεσματικές, οι απαιτήσεις σε ενέργεια ελαττώνονται και η πρόσληψη τροφής μπορεί επίσης να μειώνεται. Είναι σημαντικό σ’ αυτό το στάδιο της ζωής να εξασφαλίζεται η διατροφική λήψη μιας ευρείας γκάμας θρεπτικών συστατικών που βοηθούν στη διατήρηση μιας καλής γενικής υγείας και ζωντάνιας. Παρόλο που μια ισορροπημένη διατροφή είναι υψίστης σημασίας, συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν θρεπτικά συστατικά-κλειδιά μπορούν να βοηθήσουν στην ικανοποίηση των ιδιαίτερων θρεπτικών απαιτήσεων αυτής της ηλικιακής ομάδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι καθώς μεγαλώνουμε πέφτει ο μεταβολισμός μας και συνεπώς η πρόσληψη τροφών με πολλά λίπη και σάκχαρα πρέπει να είναι πολύ περιορισμένη προκειμένου να αποφευχθεί η μεγάλη αύξηση του σωματικού βάρους.

Προβλήματα & Παθήσεις μετά τα 50  
Με την αύξηση της ηλικίας μπορεί να παρατηρηθούν τα ακόλουθα:
• Εξασθένιση των αισθήσεων: όσφρησης, γεύσης, ακοής, όρασης
• Μείωση στην αντοχή στη γλυκόζη
• Μείωση στον όγκο και τη δύναμη των μυών
• Απώλεια μνήμης, σύγχυση, κόπωση και ζάλη
• Εξασθενημένο ανοσοποιητικό (3)
Μπορούν επίσης να εμφανιστούν διάφορες παθήσεις:
Οστεοαρθρίτιδα – η οστεοαρθρίτιδα είναι μια πάθηση που επηρεάζει κυρίως τις αρθρώσεις που στηρίζουν το βάρος του σώματος (ισχία, γόνατα και σπονδυλική στήλη). Η οστεοαρθρίτιδα πλήττει έναν στους τρεις ανθρώπους ηλικίας 45-65 ετών, ενώ μπορεί να πλήξει μέχρι και τα τρία τέταρτα των ανθρώπων ηλικίας άνω των 65. Τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας εμφανίζονται ως περιστασιακός πόνος ή δυσκαμψία στην πληγμένη άρθρωση (συνήθως ισχίο ή γόνατο) και προκαλούνται από την εκφύλιση του χόνδρου στην άρθρωση. Άτομα που ήδη έχουν κάποιο πρόβλημα στις αρθρώσεις, όπως ουρική αρθρίτιδα ή ρευματοειδή αρθρίτιδα, μπορεί να είναι επιρρεπή στην εμφάνιση δευτερογενούς οστεοαρθρίτιδας (19).
Οστεομαλακία – τα επίπεδα βιταμίνης D στο σώμα μειώνονται με την ηλικία, κυρίως ως αποτέλεσμα της περιορισμένης έκθεσης στον ήλιο, της μειωμένης ικανότητας του δέρματος να παράγει βιταμίνη D και της μειωμένης διατροφικής πρόσληψης βιταμίνης D. Αυτό επηρεάζει την απορρόφηση του ασβεστίου των τροφών στα οστά και μπορεί να οδηγήσει σε οστεομαλακία, η οποία χαρακτηρίζεται από απομετάλλωση που οδηγεί σε πολύ μαλακά και εξασθενημένα οστά (1).
Οστεοπόρωση ~ χαρακτηρίζεται από πορώδη οστά. Είναι μια παθολογική κατάσταση στην οποία τα οστά στερούνται της φυσιολογικής τους πυκνότητας με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα καταγμάτων. Όλος ο σκελετός κινδυνεύει αλλά η σπονδυλική στήλη, τα ισχία και τα πλευρά είναι πιο πιθανό να πληχθούν (1).
Αρτηριοσκλήρωση ~ σκλήρυνση των αρτηριών που εμφανίζεται με την ηλικία και ελαττώνει την ικανότητα να διοχετεύεται αίμα στο σώμα. Οδηγεί σε υψηλή πίεση και αυξημένη πιθανότητα εγκεφαλικού και καρδιακής προσβολής (1).
Αθηροσκλήρωση ~ είναι η σταδιακή απόφραξη των αρτηριακών τοιχωμάτων από την εναπόθεση λιπιδίων όπως χοληστερόλης, λιπαρών οξέων και θρόμβων αίματος. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της πίεσης (λόγω της παρεμπόδισης της ροής του αίματος) και αυξημένες πιθανότητες εγκεφαλικού ή καρδιακής προσβολής. Είναι πιο συχνή στους άνδρες, τους καπνιστές, τους υπέρβαρους ή σε άτομα με καθιστική ζωή.
Προβλήματα ουροποιητικού ~ ο μηχανισμός φιλτραρίσματος των νεφρών γίνεται λιγότερο αποτελεσματικός με την ηλικία. Οι λοιμώξεις του ουροποιητικού σωλήνα και η ακράτεια είναι δύο κοινά προβλήματα που σχετίζονται με την ηλικία (2).

Διατροφή & Περιβάλλον
Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι το καροτενοειδές λυκοπένιο έχει σημαντική αντιοξειδωτική δράση και μπορεί να παίζει ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη και καρδιαγγειακών παθήσεων. Οι ντομάτες είναι μια καλή πηγή λυκοπενίου (είναι η χρωστική στην οποία οφείλεται το χρώμα τους). Για να μεγιστοποιηθεί η διαθεσιμότητα λυκοπενίου από τις ντομάτες είναι καλύτερα να μαγειρευτούν πριν καταναλωθούν. Οι δραστήριοι μεγαλύτεροι άνθρωποι μπορεί να χρειάζονται τόσο φαγητό όσο χρειάζονταν όταν ήταν νεότεροι, αν κινούνται αρκετά.
Μελέτες δείχνουν ότι το ποσοστό εγκεφαλικού στους μετανάστες συμπίπτει με το ποσοστό εγκεφαλικού της χώρας στην οποία διαμένουν και όχι της χώρας καταγωγής τους. Αυτό υποδηλώνει ότι η διατροφή και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορεί να αποτελούν παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόκληση εγκεφαλικού.
Οι μελέτες δείχνουν ότι η υψηλή λήψη νατρίου με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι πιθανό να είναι ωφέλιμη. Η πρόσληψη υπερβολικής ποσότητας αλατιού έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει το ενδεχόμενο εγκεφαλικού (8).
Προτείνεται να ακολουθείται μια διατροφή:
• πλούσια σε σύνθετους και μη ραφιναρισμένους υδατάνθρακες, π.χ. ζυμαρικά, καφέ ρύζι, προϊόντα ολικής άλεσης και με ελάχιστους απλούς και ραφιναρισμένους υδατάνθρακες, π.χ. σάκχαρα, γλυκά, κέικ, μπισκότα, μαρμελάδες κλπ
• πλούσια σε ευδιάλυτες φυτικές ίνες από φρέσκα φρούτα, λαχανικά, πίτουρο βρώμης και λιναρόσπορο
• φτωχή σε κορεσμένα λίπη από βούτυρο, λαρδί, έτοιμες πίτες, κέικ και μπισκότα
• πλούσια σε νερό και υγρά
• φτωχή σε αλάτι
• συμπεριλάβετε ικανοποιητική ποσότητα πρωτεϊνών κατά προτίμηση από τυρί, αυγά και προϊόντα σόγιας
• το λευκό κρέας και το ψάρι θα σας προσφέρουν ωφέλιμα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα

Η μέτριας έντασης άσκηση βοηθά τη μεταβολική λειτουργία
Η αναπνοή, η χαλάρωση των μυών, ο ύπνος, η πέψη και η δραστηριότητα του εντέρου μπορούν όλα να βελτιωθούν από την τακτική μέτριας έντασης άσκησης. Αυτό μπορεί να είναι ένα ζωηρό περπάτημα για μισή ώρα κάθε μέρα, η κηπουρική, το κολύμπι, η ποδηλασία ή ιδανικά ένας συνδυασμός όλων αυτών κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Συμπληρώματα για Καλή Υγεία μετά τα 50
Τα άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών πρέπει να επιλέγουν το συμπλήρωμα διατροφής που θα χρησιμοποιήσουν ανάλογα με τις ειδικές τους ανάγκες και βέβαια ανάλογα με το σύστημα του οργανισμού τους που χρειάζεται ενίσχυση. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία συμπληρωμάτων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από αυτή την ηλικιακή κατηγορία, από απλές πολυβιταμίνες για γενική ενίσχυση του οργανισμού, αντιοξειδωτικά για τον περιορισμό της δράσης των ελευθέρων ριζών και προβιοτικά για την καλή λειτουργία του εντέρου μέχρι συμπληρώματα σκόρδου για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και του κυκλοφορικού και βότανα με διάφορες χρήσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται μερικά από τα συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
> Τα σύνθετα συμπληρώματα με βιταμίνες και μέταλλα μπορούν να εφοδιάσουν το σώμα με ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά και είναι ιδιαίτερα χρήσιμα όταν η πρόσληψη τροφής μειώνεται για να συμβαδίσει με τον καινούριο τρόπο ζωής. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι τα σύνθετα συμπληρώματα με βιταμίνες και μέταλλα μπορούν να ενισχύσουν την ανοσία και να μειώσουν τον κίνδυνο μολύνσεων, ιδιαίτερα σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (4).
> Τα αντιοξειδωτικά θρεπτικά συστατικά είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της δραστηριότητας των ενζύμων που προστατεύουν το σώμα από την τοξική δράση των ελευθέρων ριζών (5). Αυτό μπορεί να συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς και στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού (6).
> Η χαμηλή λήψη φυλλικού οξέος μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα, παράγοντας που αυξάνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικού. Υπάρχουν μελέτες που έχουν αποδείξει τη σημαντικότητα των συμπληρωμάτων με φυλλικό οξύ στη μείωση των επιπέδων της ομοκυστεΐνης στο αίμα (7), καθώς και μελέτες που δείχνουν ότι το φυλλικό οξύ, η Β6 και η Β12 έχουν συνδεθεί με μειωμένο ενδεχόμενο εγκεφαλικού μέσω της μείωση των επιπέδων της ομοκυστεΐνης στο αίμα (8).
> Η L-λυσίνη μπορεί να ενισχύσει την απορρόφηση του ασβεστίου στο έντερο και να βελτιώσει τη συγκράτηση του απορροφημένου ασβεστίου στα νεφρά. Τα συνδυαστικά αποτελέσματα μπορούν να συνεισφέρουν σε μια θετική ισορροπία ασβεστίου, προτείνοντας ένα πιθανό ρόλο των συμπληρωμάτων L-λυσίνης στην πρόληψη και τον έλεγχο της οστεοπόρωσης (9).
> Το μαγνήσιο μαζί με ιχθυέλαιο έχει προστατευτική δράση στην καρδιά μειώνοντας την πίεση του αίματος και τις LDLs (λιποπρωτεΐνες χαμηλής πυκνότητας) (10).
> Η βιταμίνη C είναι μια αντιοξειδωτική βιταμίνη που μπορεί να προστατεύει τις LDLs από οξειδωτικές τροποποιήσεις και συνεπώς να συμβάλλει στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου (CHD). Έχει παρατηρηθεί ότι ένας σημαντικός αριθμός ενηλίκων δεν καταναλώνει αρκετά φρούτα και λαχανικά για να λάβει αρκετή βιταμίνη C από τη διατροφή (11). Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τη δράση ενός ενζύμου που χρησιμοποιείται στην παραγωγή του κολλαγόνου, βασικού δομικού συστατικού των κυττάρων (12).
> Ο εμπλουτισμός της διατροφής με βιταμίνη D, είτε μέσω της διατροφής είτε με συμπληρώματα, πρέπει να αποτελεί αντικείμενο σκέψης κατά τους χειμερινούς μήνες (13).
> Τα συμπληρώματα με σκόρδο που έχει υποστεί διαδικασία ψυχρής ωρίμανσης μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και του κυκλοφορικού.
> Υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες για το Bilberry (Vaccinium myrtillus) και τη δράση του στην υγεία των ματιών. Δρα μέσω των ανθοκυανοσιδών που έχουν αντιοξειδωτική δράση προστατεύοντας τους ευαίσθητους ιστούς των ματιών από βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.
> Το Cranberry μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των μολύνσεων του ουροποιητικού γιατί το υψηλό του περιεχόμενο σε φρουκτόζη μπορεί να εμποδίζει την προσκόλληση της E. coli στα τοιχώματα της ουροποιητικής οδού (14).
> Τα εκχυλίσματα Ginkgo biloba έχει αποδειχτεί ότι έχουν οφέλη σε όσους υποφέρουν από μη αποτελεσματική ροή αίματος στον εγκέφαλο. Στα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνονται η απώλεια μνήμης, η σύγχυση, η κόπωση, η ζαλάδα και το βούισμα των αυτιών (15). Το Ginkgo biloba έχει επίσης χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις σχετιζόμενης με την ηλικία εκφύλισης της ωχράς κηλίδας (AMD). Έχει συγκεκριμένη αντιοξειδωτική δράση στα μάτια και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των βλαβών που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στον αμφιβληστροειδή και την ωχρή κηλίδα (16).
> Το Saw palmetto θεωρείται ότι έχει αντισηπτική δράση στο ουροποιητικό και έχει χρησιμοποιηθεί για τη χρόνια και την οξεία κυστίτιδα (17). Μελέτες για την υπερπλασία του προστάτη έχουν βρει ότι το saw palmetto στατιστικά μειώνει τη συχνότητα της παραγωγής ούρων και τον πόνο κατά την ούρηση (18).
> Το Uva ursi έχει χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά στη θεραπεία της επώδυνης ούρησης και της ακράτειας. Σε μια μελέτη, το 70% των 915 συμμετεχόντων παρατήρησε βελτίωση μετά από τη λήψη του uva ursi (17).

Βιβλιογραφία
1. "The BMA Complete Family Health Encyclopedia", Ed. Dr. T. Smith. Dorling Kindersley. 1995.
2. NutriHealth Plus, 1997. 3. "Principles of Anatomy and Physiology", Tortora and Grabowski. Benjamin Cummings. 1996.
4. Lancet 1992; 340: 1124-27. Prof. R.K.Chandra.
5. Eur J Clin Nut, July 1996, 50;7:443-449.
6. EXS, 1992, 62: 368 - 97.
7. Am J Clin Nut, L. J. Liddell et al. Vol. 71, No. 6., June 2000. Pp. 1448-54.
8. BJN. S.E. Gariballa. Vol. 84. No.1, July 2000, pp5-17.
9. Nutrition 1992; 8:400-405.
10."Handbook of Dietary Supplements". Pamela Mason. Blackwell Science. 1995.
11.Eur J Clin Nut. Taylor, Hampl and Johnston. Vol. 54, No. 7, July 2000, pp 573-578.
12."Healing Through Nutrition", Dr. M. R. Werbach. P217. Thorsons. 1993.
13.Clin Exp Pharmacol Physiol, May 1991. 18:5, 265-8.
14.Lancet, 1999, 353; 9153:673. Kerr K.G.
15.Lancet, 7 Nov. 1996, 340:1136-1139.
16.Eye. 1998.12 (Pt 1): 127-33.
17."Herbal Medicines", C Newall et al. The Pharmaceutical Press. 1996.
18.Braekman J: The extract of Serenoa ripens in the treatment of benign prostatic hyperplasia: A multi-centre open study. Current Therapeutic Res 55, 776-785, 1994.
19. "Encyclopedia of Natural Medicine", M. Murray & J. Pizzorno, Optima. 1998.



Send e-mail | Printer friendly
Wedding Dresses UK
Home  |  Η εταιρία  |  Προϊόντα  |  Συστατικά συμπληρωμάτων  |  Άρθρα & Έρευνες  |  Δελτία τύπου  |  Συνήθεις ερωτήσεις  |  Συμβουλές  |  Επικοινωνία  |  Sitemap
Quest Vitamins on facebook
Vitabiotics on facebook