Vitalife Blog

Γιατί είναι σημαντικός ο ύπνος;

24/03/2022
[[:ERROR:altTitleInternal property not found]]
[[:ERROR:altTitleInternal property not found]]

Ο ύπνος βελτιώνει την υγεία του εγκεφάλου και του σώματος, ενώ βελτιώνει την αίσθηση ευεξίας. Μάθε για τη σημασία του ύπνου και ανακάλυψε πώς να ενισχύσεις τον δικό σου.

Το 70% των ενηλίκων αποτυγχάνει να κοιμηθεί αρκετά. Όμως έχεις ποτέ αναρωτηθεί γιατί πρέπει να κοιμάσαι, ούτως ή άλλως; Η απάντηση δεν είναι τόσο απλή όσο μπορεί να ακούγεται. Ναι, η έλλειψη ύπνου σε κάνει να αισθάνεσαι κούραση, κάτι που σίγουρα δεν είναι ευχάριστο. Ωστόσο, ο ύπνος δεν υπάρχει μόνο για να σου δίνει περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η απάντηση στο ερώτημα "γιατί είναι σημαντικός ο ύπνος" είναι πολύ πιο ευρεία και σημαντική από αυτό.

Αν δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς, τότε η κατανόηση του γιατί έχει σημασία μπορεί να σου δώσει σημαντικά κίνητρα για να βελτιώσεις τις συνήθειές σου. Μια καλή νύχτα ξεκούρασης έχει αντίκτυπο στην απόδοση του εγκεφάλου σου, τη σωματική σου υγεία και τα επίπεδα της διάθεσής σου. Αυτό το άρθρο αναλύει λεπτομερώς αυτά τα τρία στοιχεία, δίνοντάς σου την έμπνευση να βρεις νέους τρόπους για να ενισχύσεις την ποιότητα του ύπνου σου. 

Διατήρηση της νοητικής απόδοσης

Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του ύπνου είναι η βελτίωση της νοητικής απόδοσης. Έρευνα αποκαλύπτει ότι η στέρηση ύπνου μπορεί να έχει επιζήμια επίδραση σε ένα πλήθος από γνωστικές εργασίες. Εάν αισθάνεσαι αφηρημένος στη δουλειά, ευερέθιστος στις σχέσεις σου ή αργός στη λήψη αποφάσεων, τότε η βελτίωση του ύπνου σου μπορεί να σε βοηθήσει.

Πειράματα υποδεικνύουν μια απλή και γραμμική σχέση μεταξύ ύπνου και γνωστικής απόδοσης. Όσο περισσότερο κοιμάσαι, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ικανότητά σου να εκτελείς γνωστικές εργασίες. Αυτό όμως δεν αποτελεί δικαιολογία για να κοιμάσαι 20 ώρες την ημέρα, επειδή ο υπερβολικός ύπνος έχει τα δικά του μειονεκτήματα.

Η μνήμη είναι άλλη μία βασική λειτουργία που επηρεάζεται θετικά από την καλή ποιότητα του ύπνου. Πρώτον, σου επιτρέπει να συγκεντρώνεσαι κατά τη διάρκεια της ημέρας, ώστε να μπορείς να προσλαμβάνεις περισσότερες πληροφορίες. Δεύτερον, οι αναμνήσεις σου παγιώνονται ενώ κοιμάσαι, μετακινούμενες από τη βραχυπρόθεσμη στη μακροπρόθεσμη μνήμη σου. Η καλή μνήμη σου επιτρέπει να αξιολογείς τις καταστάσεις με μεγαλύτερη ακρίβεια και να λαμβάνεις καλύτερες αποφάσεις.

Η στέρηση ύπνου δεν επηρεάζει μόνο την κρίση σου, αλλά σε δυσκολεύει επίσης με την επεξεργασία σύνθετων πληροφοριών και τη χρήση λογικών συλλογισμών. Αν θέλεις να πετύχεις στην καριέρα σου και να κάνεις καλύτερες επιλογές στη ζωή σου, τότε ο ύπνος είναι απαραίτητος. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να επιτύχεις συγκέντρωση και εγρήγορση όταν το χρειάζεσαι περισσότερο.

Αποφυγή σοβαρών προβλημάτων υγείας

Ο ύπνος όμως δεν σε βοηθά απλώς να συγκεντρωθείς καλύτερα. Τα οφέλη του υπερβαίνουν κατά πολύ την υγεία του εγκεφάλου, καθώς ένα υγιές πρότυπο ύπνου συμβάλλει στην πρόληψη κάποιων από τις πιο σοβαρές και κοινές παθήσεις υγείας. Οι ελλείψεις ύπνου που διαρκούν για πολλά χρόνια συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη, υψηλής αρτηριακής πίεσης, καρδιακής νόσου, νεφροπάθειας, εγκεφαλικού επεισοδίου και παχυσαρκίας.

Η παχυσαρκία είναι ο βασικός παράγοντας εδώ, επειδή μπορεί συχνά να οδηγήσει στα υπόλοιπα προβλήματα που αναφέρθηκαν. Φαίνεται κάπως περίεργο το γεγονός ότι η στέρηση ύπνου μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σωματικού βάρους. Σίγουρα, το βάρος είναι αποτέλεσμα του πόσο τρώμε και πόσο κινούμαστε. Αυτό είναι αλήθεια, αλλά η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής.

Αυτό συμβαίνει επειδή, κατά τη διάρκεια του ύπνου, ρυθμίζεται η παραγωγή δύο ορμονών, της λεπτίνης και της γκρελίνης. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, οι ορμόνες αυτές σε κάνουν να αισθάνεσαι πιο συχνά πείνα, με αποτέλεσμα να τρως περισσότερο από όσο χρειάζεται το σώμα σου. Φυσικά, όταν νιώθεις εξάντληση, θα έχεις επίσης λιγότερα κίνητρα να πας στο γυμναστήριο.

Αυτό επηρεάζει το μεταβολισμό σου, αλλά οδηγεί επίσης σε αύξηση της παραγωγής κορτιζόλης από το σώμα σου, της ορμόνης που ελέγχει το στρες. Η στέρηση ύπνου σού δημιουργεί περισσότερο άγχος, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει την αρτηριακή πίεση και μπορεί να οδηγήσει σε εγκεφαλικό επεισόδιο ή καρδιακή πάθηση. Ο ύπνος, λοιπόν, δεν αφορά μόνο τις γνωστικές επιδόσεις, αλλά έχει σημαντικό αντίκτυπο στη σωματική σου υγεία, βοηθώντας να αποφύγεις πιο σοβαρές παθήσεις.

Διατήρηση ευτυχίας

Φυσικά, αν αποδίδεις τα μέγιστα πνευματικά, αποφεύγοντας παράλληλα τις σωματικές παθήσεις, είναι βέβαιο ότι θα είσαι πιο ευτυχισμένος/η. Θα έχεις λιγότερο άγχος στη δουλειά, θα έχεις περισσότερη «παρουσία» στις σχέσεις σου και θα μπορείς να κυνηγήσεις καλύτερα τα όνειρα και τα ενδιαφέροντά σου. Ωστόσο, ο ύπνος έχει πιο άμεση επίδραση στην ευτυχία από αυτό. Κάθε βράδυ που κοιμάσαι καλά, θα ξυπνάς με ελαφρώς καλύτερη διάθεση.

Σε έρευνα που έγινε, όσοι είχαν έλλειψη ύπνου ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα θυμού, ευερεθιστότητας, απογοήτευσης και θλίψης. Αντίθετα - και όπως ήταν αναμενόμενο - όσοι πέτυχαν τη σωστή ποσότητα ύπνου ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν ότι ήταν ήρεμοι, ευτυχισμένοι, με κίνητρο. Για άλλη μια φορά, αυτό οφείλεται στην επίδραση του ύπνου στις χημικές ουσίες του εγκεφάλου.

Υπάρχει πληθώρα ερευνών που αποκαλύπτουν τη σχέση μεταξύ των διαταραχών της διάθεσης και της αϋπνίας. Στην πραγματικότητα, όσοι πάσχουν από αϋπνία έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη σε σχέση με τους ξεκούραστους. Τα προβλήματα ύπνου οδηγούν επίσης στο να αυξηθεί 20 φορές ο κίνδυνος εμφάνισης αγχώδους διαταραχής.

Τρόποι για να βελτιώσεις τον ύπνο σου

Ο ύπνος είναι σημαντικός. Για την ακρίβεια, είναι ζωτικής σημασίας για υγιή και ευτυχισμένη ζωή. Έχοντας αυτό κατά νου, πιθανώς αναρωτιέσαι πώς μπορείς να βελτιώσεις τον ύπνο σου ώστε να απολαμβάνεις όλα τα οφέλη που αναφέρονται παραπάνω. Πρώτον, όρισε μια τακτική ώρα ύπνου και, στη συνέχεια, δημιούργησε το τέλειο περιβάλλον ύπνου. Βεβαιώσου ότι το υπνοδωμάτιό σου χρησιμοποιείται μόνο για ύπνο (ή σεξ) και ότι διατηρείται δροσερό, σκοτεινό και ήσυχο. Αν τα πετύχεις όλα αυτά, τότε θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποκοιμηθείς γρήγορα.

Αν αυτά δεν είναι αρκετά και εξακολουθείς να παλεύεις με την αϋπνία, τότε μπορείς να βοηθήσεις τον ύπνο σου με συμπληρώματα διατροφής. Χρησιμοποιώντας έναν φυσικό και υγιεινό συνδυασμό συστατικών όπως το μελισσόχορτο, το χαμομήλι, ο κρόκος, η βιταμίνη D και το φολικό οξύ, θα βοηθήσεις το σώμα σου να φτάσει σε κατάσταση ηρεμίας, ώστε να ξεκουραστεί πιο εύκολα. Χρησιμοποιήστε ένα προϊόν, όπως το Neubria Drift Sleep, ως ένα εξατομικευμένο φυσικό βοήθημα ύπνου.

Γιατί είναι σημαντικός ο ύπνος; Επειδή η ενίσχυση του ύπνου σου είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ενισχύσεις γρήγορα την ψυχική και σωματική σου ευεξία. Μία μόνο νύχτα καλής ξεκούρασης θα έχει αντίκτυπο, αλλά προσπάθησε να κοιμάσαι σταθερά καλά καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής σου. Ο ύπνος δεν είναι χάσιμο χρόνου όπου δεν συμβαίνει τίποτα. Ακριβώς το αντίθετο: όταν κοιμάσαι καλά, μεγιστοποιείς τις δυνατότητες του εγκεφάλου σου, αποτρέπεις τις σοβαρές παθήσεις και βοηθάς τον εαυτό σου να αποκτήσει πιο ευτυχισμένη διάθεση.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Σχετικά προϊόντα

 NEUBRIA DRIFT - Sleep

Το Neubria Drift είναι σχεδιασμένο ειδικά για άτομα που επιθυμούν υγιή, μη διακοπτόμενο ύπνο και περισσότερη χαλάρωση, στοιχεία που συμβάλλουν στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου. Περιέχει το μείγμα βοτάνων "Bliss" με εξειδικευμένα βότανα που βοηθούν στην ηρεμία, τη χαλάρωση και την καλύτερη ροή του ύπνου χωρίς ανησυχία και διακοπές.

 Valerian 83mg Extract

Το Valerian της Quest περιέχει τυποποιημένο εκχύλισμα ρίζας βαλεριάνας. Αποδίδει 250μg βαλερινικών οξέων, που είναι το δραστικό συστατικό αυτού του παραδοσιακά χρησιμοποιούμενου βοτάνου.